סערה בטבת • "להפריט את חברת החשמל עכשיו"

שלמה בן יוסף 1 Comment on סערה בטבת • "להפריט את חברת החשמל עכשיו"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"כשלי חברת החשמל בהתמודדות עם נזקי הסופה הינם תמרור אזהרה למצבו של משק החשמל בישראל ומהווים קריאה ברורה להפרטה מידית ומלאה של חברת החשמל". כך אומר סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורי מקלב הבוקר – חמישה ימים לאחר תחילת הסופה, כאשר עשרות אלפי אזרחים עדיין מנותקים מזרם החשמל.

"חוסר ההיערכות של חברת החשמל לסופה הביא לכך שלמעלה מ-30 אלף בתי אב בישראל היו מנותקים מזרם החשמל מאז תחילת הסופה, כאשר אין ביכולתם להפעיל כל אמצעי חימום, תאורה, מקררים וכדומה", אומר מקלב. "למרות זאת, במהלך הימים הראשונים לסופה התקשתה חברת החשמל להשיב את זרם החשמל באזורים המושלגים יותר כירושלים וסביבותיה ובצפון, בעוד ניתוקים אחרים טופלו במידית. העובדה שדווקא הקריאות הנואשות של האזרחים שרעדו מקור וחלקם אף היו על סף היפותרמיה וסכנת חיים – מעלה שאלות קשות".

לדברי מקלב, בימים הקרובים בוודאי יוכרז על הקמת ועדת חקירה לבדיקת כשלי מוכנות הרשויות לסופה, אולם כבר עתה יש לקדם את ההפרטה של חברת החשמל. "לו היו כאן מספר חברות שיספקו חשמל לתושבים ומי שלא יקבל שירות יוכל לעבור לחברה מתחרה, הרי שאף חברה לא הייתה רוצה לאבד את לקוחותיה והייתה עושה כל שביכולתה לספק שירות. זאת המעלה של התחרות.

"כאשר ההפרטה אינה מקודמת ולחברת החשמל מונופול בלעדי על אספקת החשמל בישראל, מאות אלפי התושבים ששהו בלי חשמל, בקור עז, במשך ימים ארוכים הינם בני ערובה בידיה של חברת החשמל אשר מזלזלת בצרכנים. זלזול חברת החשמל בצרכנים באה לידי ביטוי בכך שמנכ"ל החברה יצא לחופשה פרטית בחו"ל למרות שידע על הסערה הצפויה והזלזול חמור שבעתיים כאשר עוד בטרם תוקנה אספקת החשמל, מהנדסי חברת החשמל יצאו לנופש בבית מלון על חשבון החברה והצרכנים שעדיין רועדים מקור".

לנוכח המחדל החמור שניכר בפעילות חברת החשמל במהלך הסופה קורא מקלב לראש הממשלה, לשר הכלכלה ולשר האנרגיה והמים לקדם בהקדם האפשרי את הפרטת חברת החשמל. "בטוחני כי מהלך שכזה יוביל ליחס הוגן כלפי הצרכנים ולמניעת מחזות דומים בסופה הבאה", הוא מסכם



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    רק לא להפריט…….
    מה אתה רוצה שיקומו לנו תאגידי חשמל והמחירים יזנקו……. ראה ערך תאגידי המים…….